gardeshban.ir

گزارش/
افزایش عجیب قیمت پرواز اهواز به تهران با اعتراض بسیاری از مسافران کشورمان همراه شده است. رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان این افزایش عجیب قیمت‌ها را با عراقی‌ها مرتبط می‌داند.
کد خبر: ۱۵۶۸۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
افزایش عجیب قیمت بلیت هواپیما در اکثر مسیرهای پروازی کشور سبب اعتراضات گسترده مردم کشورمان شده است. مردم یزد در یکی دو هفته گذشته بارها به افزایش قیمت اعتراض کردند اما مسئولان تعداد کم پروازها و عدم استقبال کافی را دلیل این افزایش قیمت عنوان کردند. برخی دیگر از مدیران شرکت‌های هواپیمایی نیز تخصیص بسیاری از پروازها به حجاج را دلیل این افزایش قیمت‌ها می‌داند. افزایش قیمتی که حالا اعتراضات مردم خوزستان را نیز موجب شده است.

مردم خوزستان برای سفر به تهران با هواپیما باید هزینه‌ای بیش از پرواز به یک کشور خارجی را پرداخت کنند و همین امر امکان سفرهای هوایی مردم این خطه کشورمان را به حداقل رسانده است. بلیت هواپیمای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و بلیت قطار ۳۵۰ هزار تومانی اجازه خروج از گرمای ۵۰ درجه اهواز برای یک سفر داخلی را هم نمی‌دهد.

عبدالامیر خوانساری رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان در واکنش به عرضه بلیت ۱۳ میلیون ریالی ویژه برخی از پروازهای اهواز – تهران گفت: عامل اصلی این وضعیت نبود نظارت بر قیمت‌هایی است که بیشتر در فصل تابستان و همزمان با مسافرت شهروندان عراقی به خوزستان و ایران صورت می‌گیرد. این در حالی است که شرایط در کشور عراق به این شکل نیست و آنها  از نرخ مصوب برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور باید در زمینه نحوه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در کشور تجدیدنظر کند گفت: همزمان با ورود شهروندان عراقی به ایران در فصل تابستان از طریق مرز شلمچه و چذابه برای انجام مسافرت به دیگر نقاط ایران به ویژه تهران و مشهد شاهد این وضعیت هستیم.

خوانساری ادامه داد: در این ایام تقاضا برای بلیت به شدت افزایش می‌یابد و به همین دلیل برخی از شرکت‌های هواپیمایی به استناد این دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه قیمت بلیت را سقف و کف بازار تعیین می‌کند، به افزایش نرخ بلیت دست می‌زنند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان با بیان اینکه بارها در این خصوص مراتب اعتراض و گلایه مردم را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس کرده‌ایم به ایرنا گفت: مردم از این وضعیت به شدت ناراحت هستند و نیاز است تصمیم گیری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

خوانساری با بیان اینکه این شرایط برای مردم کشورمان که قصد مسافرت دارند ظالمانه است گفت: شاید مسافران عراقی حاضر باشد برای بلیت هواپیما حتی ۱۰۰ دلار هم پرداخت کنند اما این شرکت‌های هواپیمایی هستند که باید برای مردم ارزش قایل باشند.

رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان با طرح این سوال که چرا اینگونه شرکت‌ها وقتی سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند به خود اجازه می‌دهند چنین بلایی سر مردم آورند، گفت: قیمت بلیت هواپیما به معضلی برای مردم تبدیل شده و این روند نباید بیش از این ادامه داشته باشد. البته سازمان هواپیمایی کشوری عامل به وجود آمدن این شرایط در نرخ پروازها است.

وی همچنین به گرانی بلیت قطار نیز اشاره کرد و گفت: بلیت قطار اهواز – تهران به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده و مردمی که در گرمای ۵۰ درجه زندگی می‌کنند را با مشکلاتی همراه کرده است. اقدام عجیب دیگری که شرکت راه آهن کشور انجام داده حذف قطارهای ۶ تخته در مسیر ریلی خوزستان به دیگر نقاط است.

به گفته وی جایگزینی قطارهای VIP در مسیر خوزستان می‌توانست همزمان با تردد قطارهای ۶ تخته باشد تا شهروندان بتوانند از گزینه‌های بیشتری برای انتخاب قیمت بلیت برخوردار باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار